دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ملی‌پوش هندبال: در رومانی بیشتر از ایران هوایم را دارند

سجاد استکی ملی‌پوش ایرانی تیم دیناموبخارست دل پری از فدراسیون هندبال دارد.
کد خبر : 132035

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه شهروند با این ملی پوش مصاحبه کرد و نوشت: کمی دورتر از حاشیه‌های فوتبال، درحالی‌که فدراسیون سکوت کرده، رسانه‌های دنیا هندبالیست‌های ایرانی را ستایش می‌کنند و از آنها به‌عنوان ناجیان تیم‌شان نام می‌برند. چند ماه پیش، وقتی هندبال ایران نتوانست به المپیک صعود کند، اوضاع کمی به هم ریخت، اسپانسرهای تیم‌های هندبال لیگ برتر که پیش از این هم به تعهدات مالی‌شان عمل نمی‌کردند عرصه را برای بازیکنان تنگ‌تر کردند ولی این پایان راه نبود چون هندبالیست‌ها تصمیم گرفتند لژیونر شده و نشان بدهند تا چه اندازه توانایی دارند. حضور شاهو نصرتی در استوابخارست و برادران استکی و علیرضا موسوی در دیناموبخارست سبب شد تا یکی از سایت‌های معتبر اروپایی شروع به تمجید از عملکرد بازیکنان ایرانی کرده و از آنها به‌عنوان اعجوبه‌های هندبال ایرانی نام ببرد. سجاد استکی ملی‌پوش ایرانی تیم دیناموبخارست دل پری از فدراسیون دارد، فدراسیونی که هنوز رئیس ندارد و تکلیف سرمربی تیم‌ملی را هم مشخص نکرده است.
ظاهرا اوضاع خیلی خوب است و حسابی در مسابقات درخشیده‌ای.
شرایط من در رومانی خیلی خوب است و خدا را شکر که وضعیت‌مان در لیگ و باشگاه‌های اروپا خوب است، اولین بازی‌مان با نانت در فرانسه است و تمرین می‌کنیم تا با آمادگی خوبی به مصاف حریفان برویم.
یک لژیونر دیگر هم به هندبال اضافه شد.
حضور شاهو در نصرتی در رومانی خیلی امیدوار‌کننده بود چون وضع هندبال ایران خیلی نگران‌کننده است من دوست دارم لژیونرهای ایرانی در اروپا بیشتر شود البته حضور افشین صادقی در سوییس هم خیلی خوشحال‌کننده بود، امیدوارم بتوانیم پتانسیل هندبال ایران را به دنیا نشان بدهیم.
حضور ملی‌پوشان ایران در خارج از کشور به نفع هندبال است؟
درحال حاضر ٦-٥ بازیکن ملی ما به تیم کاشان رفته‌اند چون اسپانسرها حمایتی از ما نمی‌کنند و همه چیز روی هواست، حتی تیم‌ملی هم شرایط مناسبی ندارد و فدراسیون هم که تکلیفش روشن نیست. به نظر من حضور بازیکنان در خارج از کشور باعث پیشرفت هندبال‌شان می‌شود.
شاید صعود به المپیک می‌توانست کمی اوضاع را بهتر کند.
بعد از عدم صعود به المپیک خیلی وضع بدی بر هندبال کشور حاکم شد و به جای پیشرفت، پسرفت کردیم هرچند که در المپیک شانس کمی داشتیم و تیم‌های قوی‌تری در گروه‌مان بودند. اگر جهانی می‌شدیم اوضاع خیلی بهتر می‌شد. من فکر می‌کنم اگر المپیکی می‌شدیم، اسپانسرها به سمت هندبال می‌آمد ولی امیدوارم یک رئیس فدراسیون خوب بیاید تا وضع نابسامان فعلی را به شرایط مطلوب برساند.
ظاهرا در آن‌جا هم خیلی محبوب شده‌ای.
اینجا واقعا تماشاگران خیلی هوای ما را دارند و از ما حمایت می‌کنند چون ما ٣ نفر نقش خوبی در تیم داشتیم، سایت‌های مختلف هم از ما حمایت زیادی کردند، این‌جا ما زحمت می‌کشیم و نتیجه آن‌را هم می‌بینیم، امیدوارم روند به همین شکل ادامه داشته باشد.
برنامه‌ای برای آینده داری یا این سقف آرزوهایت بود؟
انگیزه خیلی بالایی دارم که بتوانم پیشرفت کنم، دوست دارم آن‌قدر خوب بشوم که در بهترین تیم‌های دنیا بازی کنم، استارت خوبی زده‌ام و می‌خواهم آن را ادامه بدهم. فدراسیون به ما اهمیتی نمی‌دهد ولی مهم نیست، امیدوارم به‌حدی برسیم که نام ایران را در دنیا بیش از پیش مطرح کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته